Destination Uppsala bearbetar den nationella målgrupp besökare till Uppsala. Under hösten gör vi en kampanj med fokus på kulturstaden, för att locka svenska vardagssmitande livsnjutare med två timmars resväg hit för att ta del av kulturstaden Uppsala, med fokus på kulturupplevelser, hotellvistelser och restaurangbesök. Oavsett om man är en inbiten teaterälskare, konstkännare eller bara en person som vill utforska kulturella höjdpunkter, så har Uppsala något att erbjuda målgruppen i höst.
Tillsammans kan vi få mer kraft att marknadsföra Uppsala och visa upp hur mycket fantastiskt att uppleva här. Vi uppmuntrar dig i besöksnäringen att skapa attraktiva upplevelser med fokus kultur så att fler upptäcker den kulturella sidan av Uppsala eller vill rekommendera andra att uppleva den. Vi har sammanställt ett antal kit med annonser, bilder, rörligt material och texter som är enkla för dig att använda i dina kanaler och tillsammans med din produkt, för att attrahera besökare till Uppsala under hösten. Tillsammans kan vi locka vi fler som väljer Uppsala.